Вести

Књига проф. др Јелене Новаковић Од гротескног реализма до постмодернизма: путеви српског модернитета представљена је јуче у краљевачкој библиотеци. Реч је књизи студија о француској књижевности насталих у различитим приликама и о различитим поводима, накнадно приређених и обједињених. Кроз све огледе у овој књизи провлачи се јединствена нит „откривања онога што најављује или представља модерне књижевне тенденције”. О књизи су уз ауторку, говорили и Нађа Ђурић, лектор на Катедри за француски језик Филолошког факултета у Београду, др Љубодраг Ристић и мр Ана Гвозденовић. Нађа Ђурић је посебно истакла велику ерудицију професорке Новаковић која јој омогућава да са лакоћом говори о захтевним и тешким питањима књижевне теорије и нагласила да је ова књига својеврсна историја француске књижевности занимљивија од класичних историја књижевности. Ана Гвозденовић је говорила о односу текста и вантекстуалне стварности као питању које обједињује радове у овој књизи и које ауторка прати у делима писаца од Раблеа, Дидроа, Русоа и Нервала до писаца који стварају и у нашем времену. Она се задржала на тексту „Камијева ‘јужњачка мисао’, на коме је илустровала методолошки поступак карактеристичан за писање професорке Новаковић. Др Љубодраг Ристић се као историчар посебно осврнуо на тумачење Перековог романа Сарајевски атентат и пишчеву перцепцију догађаја који су обележили историјске токове 20. века.

Професорка Јелена Новаковић се осврнула на свој први сусрет са Жаном Русеом, теоретичарем књижевности, који је у време њених студија био гост Филолошког факултета у Београду а чије је књиге (Мит о Дон ЖуануНарцис романописац: огледи о првом лицу у роману) касније преводила и на утицај који је овај знаменити познавалав француске књижевности извршио на њен стил и методологију.

Аутор текста Ана Гвозденовић

Аутор фотографија Андреј Анђић