Вести

У оквиру Дечје недеље која се под слоганом „Ја сам дете, имам план – толеранција и љубав за сваки дан” обележава од 7. до 13. октобра, на Дечјем одељењу краљевачке библиотеке реализована је едукативна радионица под називом „Како да МИ учење не буде мучење”. Реч је програму психолошке подршке деци нижег основношколског узраста чији је аутор и водитељ Светлана Марковић, психолог и психотерапеут. Радионица је реализована у форми пројективног теста са циљем да се кроз дечје одговоре на питања у оквиру анкете открију њихови лични ставови и однос према учењу и школским обавезама. Психолог Светлана Марковић је разговор са децом отворила приказујући им фотографије дечака и девојчице који уче, уз захтев да ученици промисле о призору који виде и изнесу своја опажања и асоцијације у вези са сликама. Требало је да примете која је активност приказана, каква је атмосфера, какво је расположење деце на слици, а потом и да одговоре на низ питања у вези са призором који су посматрали. Нека од питања су се односила на навике у вези са учењем, мотивацију за учење, начине на које користе слободно време и др. На основу информација добијених у разговору и регистрованих изазова, деци је указано и на одрђене алате којима могу подићи своју мотивацију, а процес учење учинити ефикаснијим.

Овај едукативни програм реализован је на иницијативу психолога Светлане Марковић, а у сарадњи са Краљевачким друштвом учитеља. Међу полазницима радионице били су ученици четвртог разреда основних школа „Чибуковачки партизани”, „Доситеј Обрадовић” Врба, „Бранко Радичевић” Витковац и „Драгана Ђоковић Уча” Лађевци.

Аутор текста Данка Спасојевић